reklama

Dopovedané.

Toto bude čudné. Rovnako, ako všeko, čo sa mi s tebou spája. Asi by som mal byť nasratý, zlomený, zbavený spánku, alebo snov. Aspoň teda, hovorí sa to tak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Za rozsah a zmysel týchto viet ruku do ohňa asi nedám. Dnes už viem, že tie dvere medzi nami sa už nikdy nezavrú. Prišiel som na to až teraz. To posledné slovo, ktoré ti úprimne a bez irónie patrí,
je - vďaka.

Vďaka ti za každú jednu sekundu tých štyroch rokov. Vďaka ti za každý náš rozhovor,
za každý úsmev, za každý orgazmus, či plač. Za tú básničku, čo si ráno napísala na sklo vchodových dverí. Úryvok z nej dodnes hrávam na koncertoch. Vždy ho venujem deckám. Tým "našim", z onkológie. Áno, nakoniec sa to podarilo. Potichu a vo farbách, tak sme si to vysnívali.
Vďaka ti za pomoc. Bola si moja záchranná sieť. Ja som sa takou sieťou pre teba iba učil byť. Dnes som sieťou pre ostatných ja. Zatiaľ sa nepretrhla. Bola si dobrá učiteľka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vďaka ti za tú noc na poslednú chvíľu. Ani ja som to vtedy ráno nevedel. Teraz už viem, odpoveď je: osem. Vďaka ti za to mlčanie. Naučil som sa ho počúvať. A stále sa učím ho používať, aj keď to vôbec nie je také ľahké.

Vďaka ti za tú kávu, ktorou som oblial telku. Odvtedy telku nemám. A tak zase čítam. Všetky tie knihy, o ktorých sme sa rozprávali. Všetkých 74 som prečítal ešte raz. Fulghum by sa nám asi vtedy zasmial. Vďaka ti za to svetlo v Saigone. Keby si vtedy kvôli rozliatemu maté nerozsvietila, ten škorpión by ma zrejme uštipol. Vďaka ti za ten tanec v krupobití na námestí, za spontánnosť, za nahotu, ktorou si mi vyrazila dych. V tú noc sme tuším vymysleli stroj času, poskladali sme ho z natrhaných papierikov z obalu hotelového mydla. Vďaka ti za ten obraz, ktorý si pre mňa namaľovala. Dnes visí vo vestibule jednej z moskovských nemocníc. Teda, neviem, či tam ešte je, ubehlo už pár rokov. Vďaka ti za tých tisícšesťsto premilovaných nocí. A za každý jeden pohľad do tvojich očí. V ich hĺbke bola zvedavosť a ja som do nej hľadel so zatajeným dychom. Pretože odkrývala karty. Úplne donaha...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vďaka ti za dotyky, z ktorých behal po tele mráz ... a oheň zároveň.

Vďaka ti za jeseň zaliatu slnkom. Znakovú reč sa stále učím. Vďaka ti za pesničku,
za spoločné slová, za zmysel, ktorý som našiel. Snažím sa oň deliť s každým, kto ho nemá. Alebo ho, ako ja vtedy, alebo ty teraz, stratil. Občas sa to podarí. Vďaka ti za sny. Aj za ten najväčší. Zmenil ma...

Vďaka ti za inšpiráciu. Vybral som si nakoniec správne. Aspoň dúfam, zatiaľ to tak vyzerá, tak nech to nezakríknem. Vďaka ti za objatia. A kotúľanie sa po zemi. Za „šušušu“, ktoré som tak rád počúval, keď..veď vieš kedy. Vďaka ti za odvahu ukryť predo mnou svoje pochybnosti, keď som si neveril. To bolo asi dôležité. Pretože až odvtedy mám odvahu. Vďaka ti za ten pocit, každý deň sa na teba tešiť ako dieťa a mať radosť zo všetkého, čo bolo, čo sme si vymysleli, kam až sme boli schopní zájsť. A vždy sa bezpečne vrátiť. Pretože sme vedeli, že naše krídla
sú krehké.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vďaka ti za vôňu. Nie, to nebola regenerácia buniek. To si bola ty. Bol ťa plný vankúš, plná izba, plný život. Ten môj. Veľký a vďaka tebe vlastne tajomný a pestrý.
Vďaka ti za tú čokoládu vtedy v aute. Všetci ostatní mali Vianoce. My sme mali celý svet. V jednej malej krabičke s čokoládou. A s lokšami. V ten večer si sa na mňa usmiala. Ako tisíckrát predtým, alebo potom. Tento úsmev však rozprával. Boli v ňom presne 4 vety. A vďaka tej poslednej, tej od Andreja Šebana, som tvoj odchod po čase ustál.

Tak daj niekedy vedieť. Ako tam je.
Alebo vieš čo... Radšej nie.
Mne sa tam ešte nechce...

Hovoril som, že to bude čudné.

Oliver Sinay

Oliver Sinay

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Narodený v Bratislave, s domovom v Tatrách, so srdom v Ázii, žijúci v Prahe. Ešte stále mysliaci, vidiaci a počujúci, snívajúci, hľadajúci a objavujúci. S potrebou o tom všetkom občas niečo napísať. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu